Kontrola projektu
Kontrola projektów w miejscu ich realizacji lub w siedzibie Beneficjenta jest formą weryfikacji wydatków potwierdzającą, że współfinansowane towary i usługi zostały dostarczone, faktyczny stan realizacji projektu jest zgodny z umową o dofinansowanie i odpowiada informacjom ujętym we wnioskach o płatność oraz że wydatki zadeklarowane przez Beneficjentów w związku z realizowanymi projektami zostały rzeczywiście poniesione i są zgodne z wymaganiami programu operacyjnego oraz z zasadami unijnymi i krajowymi.
Etapy kontroli na miejscu realizacji projektu lub w siedzibie Beneficjenta:
– zaplanowanie czynności kontrolnych;
– zawiadomienie o kontroli;
– przeprowadzenie czynności kontrolnych;
– sporządzenie informacji pokontrolnej i jej przekazanie beneficjentowi,
– sporządzenie zaleceń pokontrolnych i ich przekazanie beneficjentowi,
– informowanie o ewentualnych nieprawidłowościach.
Szczegółowe informacje dotyczące kontroli projektów znajdują się tutaj